(Go: >> BACK << -|- >> HOME <<)

پرش به محتوا

بحث کاربر:Chyah/بایگانی ۱

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
افزودن مبحث
از ویکی‌گفتاورد
نسخهٔ تاریخ ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۹:۲۴ توسط Savh (بحث | مشارکت‌ها) (Savh صفحهٔ بحث کاربر:Sonia Sevilla/بایگانی ۱ را به بحث کاربر:Chyah/بایگانی ۱ منتقل کرد: صفحه در ضمن تغییر نام کاربر «Sonia Sevilla»...)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

آخرین نظر: ۸ سال پیش توسط MohandesWiki در مبحث صفحه نامزدی برای مدیریت

/* افزودن خطبه های امام علی در نهج البلاغه[ویرایش]

سلام
سال نو مبارک من می خواستم ببینم آیا می تونیم خطبه های امام علی را به ویکی اضافه کنیم یا نه؟ اگه بله چطوری؟ممنون اگه راهنمایی کنید.--Rmashhadi ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۱۵ (UTC)rmashhadiپاسخ

سال نو شما هم مبارک.خطبه های امام علی طولانی است و ویکی نبشته مناسب این کار است اما قطعاً قسمت هایی از هر خطبه مهم تر است.این قسمت را به عنوان نقل قول می توانید اینجا قرار دهید .اما ابتدا باید مقاله نهج‌البلاغه را ایجاد کنید.یک نکته دیگر هم انتخاب خطبه هاست که باید مهم ها برگزیده شود این مربوط به گستردگی موضوعات این کتاب است.با تشکر از شما به فرهنگ اسلامیSonia Sevilla ‏۲۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۴۲ (UTC)پاسخ
مقاله اش را ایجاد کردم.به نظر من از ترجمه شهیدی استفاده کنیم بهتر است.

خرابکاری شما![ویرایش]

سلام. عمل شما در پاک کردن نقل‌قولهای حسن روحانی در صفحه ایشان، مصداق بارز خرابکاری محسوب می‌شود. شما حق پاک کردن چنین مطالب منبعدار و استانداردی را نداشتید، ندارید و نخواهید داشت. اگر مرتبه‌ای دیگر چنین تخلفی از جانب شما سر بزند، این موضوع را با مدیران ویکی‌نبشته در میان می‌گذارم تا نسبت به برخورد قاطع با شما اقدام کنند.

در ضمن بهتر است اطلاعات بیشتری در خضوض ماهیت ویکی‌گفتاورد کسب کنید. نقل قول مطهری و مدرس در خصوص یک گروه خاص، ربطی به صفحه حسن روحانی ندارد و اینجا نقل‌قول‌های در ارتباط مستقیم با وی مطرح می‌شود.

در ضمن نمی‌توانید هرجا را که دلتان خواست بولد کنید. و یا بین گفتاوردها فاطله بیندازید. ویکی‌پدیا شیوه‌نامه خود را دارد که شاید بد نباشد برای تفریح هم که شده، نیم نگاهی به آن بیندازید!

Gire 3pich2005 (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۳، ساعت ۰۸:۲۱ (UTC)پاسخ

سلام. اگه کارِ من مصداقِ بارزِ خرابکاری باشه ، این نوع حرف زدنِ شما مصداق بارزِ توهین ه ، به جای تشکّر. من حقِّ پاک کردنِ سخنانی را دارم که جنبۀ گفتاوردی ندارند را دارم ، جالا چه منبع داشته باشه یا نداشته باشه. مثلاً از نظر شما این حرف الان یک گفتاورده :
« نان گران است ، باید ارزانش کنیم »


باید در گفتاوردهای رئیس جمهوران با دقت نگاه کرد و گزیده گفت ، چرا که تقریباً هر روز سخنی می گن. شما هم بهتر است برید ببنید که فرق گفتاورد نیست. خوبه که سیاست های تهدیدی و تهاجی رو از حفظی و سیاست فرض حسن نیت رو واسه تفریح هم شده سری نزدی. برخورد قاطع و از این حرفها مالِ شما ویکیپدیایی هاست. تفاوت میانِ ویکیپیدیا و ویکی گفتاورد زمین تا آسمونه . اینجا در کل سه قانون است : گفتاوردتان گفتاورد باشد . منبع داشته باشد. شیوه نامه رعایت شود. این مورد آخری رو من زیاد دقت نکردم و ازونجا که خنثی سازی شما چندان ارتباطی با شیوه نامه نداشت ، من بر می گردانم. بعدشم تصاویر که گذاشتی شاید تزیینی باشه ، اما بی ربط نیست و وجودشون مشکلی نداره و الان در ویکیگفتاورد انگلیسی همینطوری دارن کار می کنن. --♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۳، ساعت ۱۹:۲۰ (UTC)پاسخ

سلامی گرم[ویرایش]

سلام دوست عزیز دو سوال: 1.چرا اسمتون انگلیسیه مگه شما ایرانی نیستید؟؟(البته اگه دوست داشتید جواب بدید) 2.ایا در ویکی گفتاورد هم مقالات برگزیده وجود دارد؟اگه اره ملاکش چیه؟؟؟ ممنون--علی سبوئی جهرمی (بحث) ‏۲ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۶:۵۳ (UTC)پاسخ

سلام. سوال اول شما ، شخصی است و جای پاسخش اینجا نیست و شما می توانید از راه « فرستادن نامه به این کاربر» در ارتباط باشید. ویکیگفتاورد با ویکیپیدیا زمین تا آسمان متفاوت است. فعلاً مدیری فّعال نیست تا صفحۀ برگزیده را در صفحۀ اول جای بده (ملاکشو نمی دونم و احتمالاً ملاکش باید ۱. تعداد مناسب گفتاورد.۲.رعایت شیوه نامه.۳.با منبع بودن است.) --♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۴ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۰:۳۴ (UTC)پاسخ

سوال[ویرایش]

« پاک کردن متن امضاشدۀ کاربران در صفحۀ بحثتان ، با سیاستهای ویکی مغایر است و ممکن است به قطعِ دسترسی شما بیانجامد.--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۲۶ اکتبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۸:۵۷ (UTC) »


1: آیا این مطلب فقط زمانی صادق است که آن کاربر شما باشید.یا در مورد همه کاربران است؟چرا نوشته Ashkan p , سجاد و دیگران را پاک کردید؟؟؟

2 .چرا صفحات مختلف را پاک می کنید؟چرا فکر می کنید تنها نقطه نظرات شما باید در ویکی گفتاورد نوشته شود.

3.بیشتر صفحاتی را که ایجاد کرده اید به صفحات بن بست رفته است مانند آصف‌علی زرداری، بهتر نیست به جای خرایکاری در صفحات دیگر به تکمیل آنها و یا افزودن منبع به صفحات بدون منبع مانند آسیا عبدالله بپردازید.

4.چرا هر تذکری را توهین می دانید؟ RAHA68 (بحث) ‏۴ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۳:۲۲ (UTC)پاسخ

۱. من فقط من امضاشدۀ یک کاربر رو فقط تو صفحۀ بحث خودم پاک کردم که بهم توهین شده بود و هیچ فرقی نیست که آی پی باشه یا یک کاربری که « دیوان شمس » رو حفظ کرده. ۲. من پاک نمی کنم.دارم شیوۀ نامه رو اجرا می کنم.۳.کچا بیشتر صفحاتم بن بست رفته؟! حالا یکی پیدا کردی نمونه خروارش کردی. ۴. هر تذکری که همراه با توهینه رو توهین میدونم. تذکر دادن راه داره.--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۶ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۲:۵۲ (UTC)پاسخ

آزمایشش ضرری ندارد[ویرایش]

شما هر چه که من و امثال من بگوییم ناراخت می شوید و آنرا دشمنی یا توهین تلقی می کنید. مدتی برای آزمایش هم شده به همین روشی که اینجا شیوه نامه را اجرا می کنید در ویکی لبنانی ، مصری ، عربی یا انگلیسی ویرایش کنید تا شاید آنها تذکر بدهند و حرف آنها را قبول کنید. (آزمایشش ضرری ندارد.) RAHA68 (بحث) ‏۷ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۵:۴۱ (UTC)پاسخ
من فقط دارم مرتب می کنم. علاقۀ اصلی ام هم مقالات مربوط به بزرگان دین است. دست کم فعلاً. همین--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۷ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۵:۴۷ (UTC)پاسخ

اینجا دیگه کسی تو کارات دخالت نمیکنه :D  !!!!؟؟؟؟[ویرایش]

سلام سونیا، امیدوارم اینجا دیگه از ناملایمتی یک سری اشخاص احمق که باعث بسته شدن همیشگی تو شدند خبری نباشه. در آخرین بار تنها کسی که از تو دفاع کرد من بودم و بعدها هم باز که بحث راجع به تو رو آوردند باز من از تو دفاع کردم، متاسفانه با خود من هم همین ناملایمتی ها انجام شد توسط همون احمق هاو متاسفانه کسانی اونجا مدیر هستن البته به غیر از چندتا از دوستان خودم، که به کاربرای مفید و پرکاری مثل من و تو اینجور برخورد میکنن. امیدوارم اینجا با آزادی تمام به ویرایش ادامه بدی. ارادتمند Sahand Ace ‏۹ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۲۱:۲۵ (UTC)پاسخ

سلام سهند. آره ، اینجا بهترین پروژه است که میتونم توش کار کنم+ویکی انبار. آزادی اینجا مربوط به ذات خود پروژه است که هرکاربری میتونه از هرکسی که دلش بخواد ، گفتاورد بزاره(البته با رعایت شیوه نامه و توجه عمیق به موضوع صفحه).اینکه اونا را احمق میدونی از دانایی ات است! بزرگترین دشمن بشریت حماقت است وبس.ازینکه همراهمی متشکرم. از اینکه بهم پیام دادی هم متشکرم. اینجا داشتم از تنهایی می مردم دیگه! --♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۰:۴۸ (UTC)پاسخ
سونیا اینجا اگه کاری هست که من بتونم انجام بدم به من بگو، من عوض اینکه وقتمو واسه یه سری مدیر بی مصرف بزارم وقتمو اینجا میزارم. Sahand Ace ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۳:۱۸ (UTC)پاسخ
مرسی. خب ، می تونی ویکی سازی کن صفحاتو. صفحات جدید بساز مثلاً،حتّی شده اگه با یه نقل قول. موضوعات گفتاوردی رو تشخیص بده ، مثلاً اینجا صفحۀ گفتاورد دربارۀ « هنر سردوزی » داریم! که مقالش ارزشمنده ، امّا نه واسه گفتاورد. یا اینکه صفحات جدیدی که اینجا ایجاد شده رو ؛ الگوی «ویکی گفتاورد»ش رو تو ویکیپیدیا اضافه کن که هیچ رباتی اینکارو نمی کنه.--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۶:۲۳ (UTC)پاسخ
سونیا ایمیلتو چک کن Sahand Ace ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۷:۵۸ (UTC)پاسخ

سپاسگزاری به خاطر خدمت[ویرایش]

بابت حضور پرثمر و تلاش خالصانهٔ شما در جهت سر و سامان دادن به این سایت تشکر می‌کنم. انصافاً دست مریزاد دارد. --Sicaspi (بحث) ‏۲ ژانویه ۲۰۱۴، ساعت ۰۶:۲۳ (UTC)

خواهش می کنم. و امیدوارم ویکیگفتاورد فارسی روز به روز پویاتر شود.--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۲ ژانویه ۲۰۱۴، ساعت ۰۶:۲۶ (UTC)

ایمیلتو چک کن. Sahand Ace ‏۲ ژانویه ۲۰۱۴، ساعت ۰۸:۲۸ (UTC)

چند نکته[ویرایش]

با سلام در ابتدا از اینکه در ویکی‌گفتاورد ویرایش می‌نمایید سپاسگزارم. در این بحث چند نکته کلی گفته‌ام که لازم است در ویرایشات به آن‌ها توجه داشته باشید همچنین دقت نمایید که استفاده از الگوی مرتب‌سازی گفتاوردها براساس حروف الفبا (که هم اکنون به وفور از آن استفاده می‌کنید) در اکثر موارد غیرضروری بوده و به کلیات مقاله لطمه جدی می‌زند به عنوان مثال ویرایشاتی که در صفحه شطرنج انجام دادید را ملاحظه نموده و اصلاح نمایید. همچنین دقت کنید که نباید به یکباره بخش زیادی از گفتاوردها را حذف نمود. پاینده باشید. سجاد (بحث) ‏۳ ژانویه ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۵۲ (UTC)

سلام. از توصیه های شما سپاسگزارم. دربارۀ فهرست الفبایی بیشتر دقّت خواهم کرد. - بسیاری از حذف شده ها را اگر منبعی برایشان یافته ام ، دوباره جا داده ام .--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۴ ژانویه ۲۰۱۴، ساعت ۰۸:۰۷ (UTC)

خسته نباشید[ویرایش]

سلام بر سونیای گرامی، از اینکه اینقدر فعالید و همچون گذشته فعال مانده اید بسیار خوشحال شدم. ممنون که به یادم بودید. من هم سعی میکنم هرازچندگاهی سری بزنم و یادی از همکاران بکنم. براتون آرزوی موفقیت میکنم.خوش باشید و موفق--Sahim (بحث) ‏۱۴ ژانویه ۲۰۱۴، ساعت ۱۹:۵۲ (UTC)

سلام بر سهیم. اینکه تو به یاد همکاران قدیمی هستی منو بیشتر امیدوار می کنه تا فعالیت داشته باشم. منم آرزوی توفیق و سلامتی دارم.--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۱۴ ژانویه ۲۰۱۴، ساعت ۲۳:۲۱ (UTC)

قطع دسترسی[ویرایش]

با توجه به ویرایش‌های یک سویه شما و تلاش برای جهت دادن به نوشتار و الخصوص این ویرایش برای ۳ روز قطع دسترسی شدید، لطفا در پی بازگشت چنین نکنید مردتنها ‏۵ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۱۴:۱۵ (UTC)پاسخ

متشکّرم. --♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۵ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۲۳ (UTC)پاسخ
«ویرایش یک سویه» و تلاش برای «جهت دادن به نوشتار» یعنی چه و چه مفهومی و ارتباطی با سیاست‌های ویکی دارد؟--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۵ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۲۷ (UTC)پاسخ
ما دربارهٔ رعایت سیاست بی طرفی در این پروژه با کاربران دیگر در حال بحثیم. و کار شما جز یک دخالت نابجا و خودسرانه چیزی نیست. من و دو کاربر دیگر تنها کاربران فعّال این پروژه هستیم و امیدواریم تا پایان سال مرز نوشتارها از دو هزار تا بگذرد. بنابراین، سه روز برای ما یعنی سه قرن. شما برای زمان و مشارکت‌های کاربران هیچ ارزشی قائل نیستید و حتّی گفتار خود را با سلام آغاز نکردید. --♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۵ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۳۸ (UTC)پاسخ
چرا «ویرایش‌های یک سویه» در ویکی‌نبشته نسبت به موضوعات مربوط به دولت شاهنشاهی ایران را بررسی نمی‌کنید؟ این بزرگترین نشانهٔ یکسویه نگری خود شماست. همهٔ کاربران آزادند صفحاتی را که دوست می‌دارند را ویرایش کنند، و اگر در حین ویرایش آن صفحه، به پیوند قرمزی بر بخورند، طبیعتاً در ایجاد صفحهٔ آن پیوند از گفتاورد دم دست استفاده می‌کنند. نظیر آنچه در صفحهٔ «فوتبال» انجام داده‌ام. این است ظاهربینی شما و اگر شما «کاربر» بودید همچنین سخنی نمی‌گفتید. حالا حتّی امیدی به پاسخ گویی شما نیست، چرا که سالی یک بار به ویکی گفت. سر می‌زنید و احتمالاً الان هم از گزارش‌های کاربر رها نسبت به من به اینجا سر زدید. --♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۵ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۴۳ (UTC)پاسخ
سلام و درود خدمت شما، بنده به شخصه مایل به قطع دسترسی شما نبودم اما ویرایش‌های بعضا پر اشتباه شما و مهم‌تر از آن عدم پذیرش اشتباهاتان، راه همکاری را دشوار می‌کند، در پی بازگشت چنین مکنید مردتنها ‏۶ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۱۳:۵۰ (UTC)پاسخ
از شما درخواست دارم از آنجا که بار اولم است، یک روزه کافی بدانید. (با توجّه به موقعیّت‌ها: شخصی، روزهای پایانی سال، نیاز ویکی گفت. فا. به کاربران بیشتر ...) . سه روز برای ما سه قرن است. --♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۱۶:۱۵ (UTC)پاسخ
با توجه به فرمایش شما دسترسی‌تان را باز کردم اما خواهش در ویرایش‌هایتان تعادل را حفظ کنید مردتنها ‏۶ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۱۸:۳۸ (UTC)پاسخ
وقتی به انسان ظلم می شود ، خشمگین می شود و وقتی خشمگین می شود تعادلش را از دست می دهد. متشکّرم.--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۱۵:۲۳ (UTC)پاسخ

سلام، با توجه به فرصت ۱۱ روزه تا عید نوروز اگر روزانه ۳ صفحه جدید ساخته شود پیش از سال جدید از مرز ۲۰۰۰ نوشتار خواهیم گذشت. امیدوارم این هدف تحقق یافته تا سراغ برنامه‌های درازمدت‌تری برای ویکی‌گفتاورد برویم. با احترام--Mahan (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۱۴، ساعت ۱۲:۱۸ (UTC)پاسخ

تبریک[ویرایش]

ویکی نویس گرامی کسب مقام نوزدهم ویکی گفتاورد رو بهتون تبریک می گم. همیشه تو تغییرات اخیر این ویکی آثار ویرایش های شما رو می بینم. من از کاربرای ویکی کتاب هستم. --Doostdar (بحث) ‏۸ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۰۵ (UTC)پاسخ

سلام . متشکرم . --♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۹ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۱۲:۲۱ (UTC)پاسخ

خسته نباشید[ویرایش]

سونیا بانو این باعث افتخار ماست که در کنار انسان کاردانی چون شما مشغول به فعالیت هستم.(پیام) MohandesWiki ‏۲۸ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۱۴:۱۸ (UTC)پاسخ

من نیز چنین احساسی دارم.--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۲۸ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۱۵:۴۲ (UTC)پاسخ

سلام[ویرایش]

سلام سونیا بانو راستش میخواستم با ویکی هدیه چیزی برایت بفرستم که هر چه به دنبال چنین منویی جست و جو کردم نیافتمش تصمیم گرفتم همین جوری خسته نباشید بهتان گویم: پس خسته نباشید.راستی قصد دارم رباتم را در ویکی گفتاورد آزاد کنم! نظرت چیست؟--(پیام) MohandesWiki ‏۳ ژوئن ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۱۷ (UTC)پاسخ

سلام. متشکّرم. هر کاری که به سودِ ویکی.گف. است انجام بده.--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۸ ژوئیه ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۵۵ (UTC)

دریابیدن!![ویرایش]

سلام سونیا بانو ارادتمند. لطفا این را دریاب. فقط مصداق جارزنی ندانید چون خواستم هر چه سریع تر این ویکی را زیر وزبر کنم و احتمال دادم! به خاطر تار بستن قهوه خانه! اجازهٔ ورود پیدا نکنید. --(پیام) MohandesWiki ‏۶ ژوئن ۲۰۱۴، ساعت ۰۸:۰۵ (UTC)پاسخ

ده ساله شدن ویکی کتاب[ویرایش]

سلام جناب سونیا. خوشحال می شم به این صفحه برید و از ویکی کتاب حمایت کنید.Doostdar (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۱۴، ساعت ۱۸:۱۳ (UTC)پاسخ

ابزار اعلان[ویرایش]

سلام سونیا عزیز.ابزار اعلان را در ویکی گفتاورد فارسی پیاده کردم.چون دیدم قبلا در زمینه خوشامدگویی فعال بودید این را می نویسم.اگر تمایل داشتید می توانید کد زیر را

importScript ('User:MohandesWiki/newuser.js')

را در اینجا ذخیره کنید.اگر سوالی داشتید می توانید در صفحه بحث من بپرسید.ارادتمند.-- MohandesWiki گفتمان ۵ شهریور ۱۳۹۳‏۲۷ اوت ۲۰۱۴، ساعت ۱۸:۲۸ (UTC)پاسخ

سلام.متشکّرم.--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۳۰ اوت ۲۰۱۴، ساعت ۱۴:۱۵ (UTC)پاسخ
سلام سونیا بانو.پیرو همین ابزار.الگو خوش آمد را بروز رسانی کردم زین پس از این الگو استفاده کنید.چون هم شکیل تر است و هم تکامل یافته تر!در ضمن ربات من هم کار خوش آمد را انجام می دهد :-)-- MohandesWiki گفتمان ۲۱ شهریور ۱۳۹۳‏۱۲ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۰:۲۷ (UTC)پاسخ

ایمیل[ویرایش]

سلام خانم سونیا لطفا ایمیلتان را بررسی کنید.-- MohandesWiki گفتمان ۸ شهریور ۱۳۹۳‏۳۰ اوت ۲۰۱۴، ساعت ۱۸:۵۲ (UTC)پاسخ

گفتاوردهای برگزیده[ویرایش]

سلام سونیا عزیز. فهرست گفتاوردهای برگزیده ات را دیدم. استارت خوب چیزی را زده‌اید. اگر برایتان امکان‌پذیر است این فهرست را حداقل صد عدد کنید تا برایش الگویی درست کنم و در صفحه اصلی قرارش دهم تا روزانه عوض شود. -- MohandesWiki گفتمان ۲۱ شهریور ۱۳۹۳‏۱۲ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۲:۰۴ (UTC)پاسخ

سلام بر مهندسِ ویکی گفتاورد. الان دارم گسترش می‌دهم و امیدوارم صفحهٔ اصلی از این حالت در بیاید. --♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۱۲ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۲:۱۰ (UTC)پاسخ
منم امیدوارم :-) تکمیلشان کردید خبر دهید تا چاره‌ای بیاندیشیم. -- MohandesWiki گفتمان ۲۱ شهریور ۱۳۹۳‏۱۲ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۳۴ (UTC)پاسخ

گفتاوردهای نامناسب[ویرایش]

دیدم شما حسین روازاده رو ساختید. این بابا از نظر من یه دکتر قلابیه. خودم داروهاش رو امتحان کردم و جواب نگرفتم! این گفتاوردهایی که ازش نوشتین راجبه باستان شناسیه! لطفا یه تابلویی چیزی بالای صفحه بذارید مردم بیچاره فریب نخورن. راستی چن تا گفتاورد ازش بذارین که گفته واردات آدامس ممنوع بشه. --Doostdar (بحث) ‏۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۰۷:۲۹ (UTC)پاسخ

سلام. صفحه‌ای که ساختم، در ویکی‌پدیا مقاله‌ای دارد؛ پس سرشناسی دارد. اگر سرشناسی نداشت، بدون شک صفحه اش را اینجا ایجاد نمی‌کردم. مردم [دست کم آن‌هایی که به اینترنت و مطالعهٔ آن آشنایی دارند] با ترفندهای فریب هم آشنایی دارند. همانطور که در صفحهٔ کاربری ام دیده می‌شود، شیوهٔ من این است «بنگر "چه" می‌گوید، نه آنکه "که" می‌گوید!». من فقط می‌خواهم "تعداد" نوشتارهای ویکی گفتاورد فارسی بیشتر شود، و در مورد افراد؛ هیچگاه صفحه‌ای نمی‌سازم مگر آنکه در یکی از زبان‌های ویکیپدیا مقاله اش سرشناسی داشته باشد. --♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۲۱:۳۷ (UTC)پاسخ
ممنون برای ایجاد بخش درباره او. واقعا لازم و به جا بود. --Doostdar (بحث) ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۹:۴۸ (UTC)پاسخ
خواهش می کنم.--♦♣♠3oÑa (بحث) ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۲۳:۳۵ (UTC)پاسخ

نظرخواهی[ویرایش]

سلام. لطفا در این نظرخواهی شرکت کنید. ممنونم-- MohandesWiki گفتمان ۱۴ مهر ۱۳۹۳‏۶ اکتبر ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۱۴ (UTC)پاسخ

برونرفت[ویرایش]

با توجه به وضعیت بحرانی ای که پروژه های غیر ویکی پدیا دارن تصمیم گرفتیم یه نشست جمعی برای مشورت درباره برونرفت از این وضعیت بر پا کنیم و به بحث بپردازیم. نظرات شما هم حتما مفید خواهد بود. لازم به ذکره کاربرانی از پروژه های مختلف فارسی تو این نشست حضور خواهند داشت. در ضمن چند مورد از موارد بحث در زیر نوشته شده:

  • بررسی موضوعات مشترک ویکی ها
  • بررسی موضوع های اختصاصی هر پروژه
  • مشکل نامناسب بودن صفحه اول ویکی گفتاورد
  • وضعیت رتبه هر پروژه با سایر زبان ها
  • وضعیت قهوه خانه در هر پروژه
  • موشکافی علت مشارکت پایین کاربران
  • تعداد کاربران فعال هر پروژه
  • تصمیم گیری برای مدیران غیرفعال
  • وضعیت فنی هر پروژه
  • وضعیت میانویکی و ارتقاء در ویکی داده
  • فعال بودن نظرخواهی ها در هر پروژه
  • وضعیت تصویرهای بارگذاری شده
  • مقایسه هر پروژه با ویکی پدیا از نظر کمی و کیفی
  • شناخت پروژه در رسانه ها و جامعه
  • کپی رایت منبع خبر در ویکی خبر
  • آشنایی با طرز ایجاد کتاب در ویکی کتاب
  • فرق میان ویکی کتاب و ویکی نبشته
  • گفتاوردهای بومی در ویکی گفتاورد
  • تعیین تعداد مناسب مدیر برای هر پروژه
  • تعیین صفحات برگزیده و خوبیده
  • رباتیک در ویکی واژه
  • ایجاد ویکی دانشگاه
  • شروع به کار ویکی سفر
  • چشم انداز آینده

Doostdar (بحث) ‏۱۰ اکتبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۰:۳۹ (UTC)پاسخ

نظر دادم. از توجّهِ شما متشکّرم.--ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۱۰ اکتبر ۲۰۱۴، ساعت ۲۳:۴۱ (UTC)پاسخ

برونرفت ۲[ویرایش]

در راستای سلسله نشست های برونرفت از شما دعوت می شود درباره مسائل زیر اعلام نظر بفرمایید

  • بررسی موضوعات مشترک ویکی ها
  • موشکافی علت مشارکت پایین کاربران
  • نیاز به تعیین مدیر جدید
  • بررسی موضوع های اختصاصی هر پروژه
  • تعریف هر پروژه به صورت مبسوط و آشناسازی مخاطبان
  • وضعیت رتبه هر پروژه با سایر زبان ها
  • وضعیت قهوه خانه در هر پروژه
  • وضعیت فنی هر پروژه
  • وضعیت میانویکی و ارتقاء در ویکی داده
  • فعال بودن نظرخواهی ها در هر پروژه
  • وضعیت تصویرهای بارگذاری شده
  • مقایسه هر پروژه با ویکی پدیا از نظر کمی و کیفی
  • شناخت پروژه در رسانه ها و جامعه
  • تعیین صفحات برگزیده و خوبیده
  • رباتیک در ویکی واژه
  • ایجاد ویکی دانشگاه
  • چشم انداز آینده

--Doostdar (بحث) ‏۱۳ ژانویه ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۲۴ (UTC)

دعوتنامه[ویرایش]

نشست همگرایی ویکی‌پروژه‌ها
بدون قاب
بدون قاب

کاربر گرامی Chyah پروژه‌های ویکی در حال پیشرفت هستن و بیشتر از همیشه به همکاری متقابل نیاز دارن. پروژه های ویکی موفق شدن رتبه هایی رو در بین زبان های دیگر به دست بیارن که ویکی پدیای فارسی نتونسته بود بهش برسه مثلا پروژه ویکی سفر رتبه سوم رو در بین پروژه ها داره یا ویکی گفتاورد به رتبه ۱۶ام رسیده. به همین دلیل در ادامه نشست های جمعی بین ویکی پروژه ها اینبار نشست دیگری رو برگزار می کنیم تا به بحث درباره موضوع های زیر بپردازیم.

  • معرفی پروژه
  • معرفی راه‌های ارتباطی پروژه
  • معرفی مقالات برگزیده
  • کارهای گروهی پروژه
  • اهداف محتوایی پروژه
  • میزان همکاری پروژه با ویکی‌های مخزن
  • نیازمندی های رباتیک (در صورت وجود)

زمان نشست: ۵ تا ۲۰ اسفند ۹۳

مکان نشست: قهوه خانه ویکی‌گفتاورد

نظرات پربار شما به ادامه کار پروژه ها امید میده!

--Doostdar (بحث) ‏۲۲ فوریه ۲۰۱۵، ساعت ۰۸:۳۸ (UTC)

دعوت به بازگشت[ویرایش]

سلام و ادب خانم سونیا عزیز.امروز که می خواستم دعوتتان کنم تا در صفحه بحت ایران به عنوان یک کاربر شرکت کنید دیدم که دست از ویرایش کشیده اید!‌آن هم درست زمانی که به نظر شما نیاز داریم.شما یکی از کاربران فعال در این دانشنامه بوده و هستید.امیدوارم این را دعوتی بدانید تا دوباره شاهد مشارکت هایتان باشیم در ویکی گفتاورد.خوشحال خواهم شد بازگردید.ارادتمند ابدی-- MohandesWiki گفتمان ۱۷ اسفند ۱۳۹۳‏۸ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۰۸:۵۴ (UTC)پاسخ

دست از ویرایش کشیدن من ربطی به موضوع دعوای کنونی ندارد.--ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۸ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۲۲:۰۶ (UTC)پاسخ

شکایت[ویرایش]

درود. با توجه به اینکه شما یکی از طرفین خوانده شده در این شکایت هستید ازتان خواهش می‌کنم بدانجا بروید و از خودتان دفاع کنید-- MohandesWiki گفتمان ۲۶ اسفند ۱۳۹۳‏۱۷ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۱۳:۲۸ (UTC)پاسخ

تندرست باشید[ویرایش]

Erfan-93 (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۰۱:۵۰ (UTC)پاسخ

خیلی ممنون.--ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۰۳:۴۳ (UTC)پاسخ

دعوتنامه[ویرایش]

نشست همگرایی ویکی‌پروژه‌ها
بدون قاب
بدون قاب

کاربر گرامی Chyah اولین نشست همگرایی ویکی‌پروژه‌ها در سال جدید با موضوعات زیر به زودی برگزار میشه. از شما دعوت میشه در این نشست مجازی شرکت کنید.

زمان نشست: ۱۴ تا ۲۴ فروردین ۹۴
مکان نشست: تالار گفتگوی ویکی‌خبر
  • تعریف هر پروژه برای آشنا شدن مخاطبان
  • بررسی تعداد کاربران فعال هر پروژه
  • موشکافی علت مشارکت پایین کاربران
  • وضعیت میانویکی و ارتقاء در ویکی داده
  • شناساندن ویکی‌پروژه در رسانه ها و جامعه
  • تعیین مدیران جدید برای ویکی‌پروژه‌ها
  • معیارهای تعیین محتوای برگزیده و خوبیده
  • سایر موضوعات

--Doostdar (بحث) ‏۳۱ مارس ۲۰۱۵، ساعت ۱۴:۳۰ (UTC)پاسخ

تشکر[ویرایش]

سلام سونیا بانو. از ویرایش‌های خوبتان کمال تشکر و قدر دانی را دارم. ارادتمند-- MohandesWiki گفتمان ۲۷ تیر ۱۳۹۴‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۱:۰۳ (UTC)پاسخ

سلام. عید شما مبارک. فکرکنم هنوز به 3 هزارتا نرسیدیم!--ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۶:۴۴ (UTC)پاسخ

حذف سریع[ویرایش]

با سلامی نو فعالترین کاربر ویکی‌گفتآورد فارسی (سنیا خانم) وقتتون بخیر، در صفحه کاربریتان اولین چیزی که عنوان کردید ای این جمله است «بنگر «چه» می‌گوید، نه آنکه «که» می‌گوید.» در قسمت گفتارهای «احسان قبادیان» این چندمین باری است که می‌بینم درخواست حذف سریع داده‌اید. جمله‌ها دارای منبع هستند از طرفی ایشان در چندین فراخوان استانی و کشوری برگزیده شده‌اند. بار ادبی و علمی جمله‌هایی که عنوان شده‌اند هم در سطح بالایی قرار می‌گیرد. حقیقتاً دلیل اصرار شما برای حذف را نمی‌فهمم دوست من

متشکرم مهتاب آشنا (بحث) ‏۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۴۸ (UTC)پاسخ

سلام. بله، درست است (من آن توصیه را در زندگی شخصی ام هم بکار می‌برم). امّا تا حالا هیچ صفحه‌ای در ویکی گفتاورد نساخته‌ام جز آنکه دست کم در یکی از ویکیپدیاها صفحه‌ای داشته باشد. بنابراین ، سرشناسی (حتی در موضوعات) اولویت همه صفحات ویکی گفتاورد است. دلیل اصرار من بر آن برچسب،هم همین است. بهتر است سعی کنید که «طبق شیوه نامه ویکیپیدیا»ابتدا سرشناسی صفحه مربوطه را محرز کنید، سپس به گسترش گفتاوردهایش بپردازید.--ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۰:۵۲ (UTC)پاسخ

حذف سریع[ویرایش]

سنیا خانم سلام

توماس کارلایل نویسنده بزرگی است که معرف حضورتان است (کتاب قهرمان و قهرمان پرستی و انقلاب فرانسه) ایشان سخنی دارند که مضمونش این می‌شود برای چه چیزی ارزش قائل هستی (عمل یا اندیشه) تا به تو بگویم چگونه انسانی هستی و توانایی داری به چگونه انسانی تبدیل شوی. صفحه گفتا وردهای برگزیدۀ شما را خواندم آن‌قدر خوب بود که آن را ذخیره کردم . ترتیب اسامی آن‌ها ( اول پیامبر ص و امام علی ع ) منش شما را مشخص می‌کند. فضولی نباشد: دوست من به نظرم خوب می‌آید که بعد از سخن پیامبر (زکاتِ علم، نشرِ آن است) این احادیث را هم قرار می‌دادید.

زکات عقل : امام علی علیه السلام : «لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ زَكَاةٌ وَ زَكَاةُ الْعَقْلِ احْتِمَالُ الْجُهَّال».‏ ترجمه فارسی: برای هر چیزی زکاتیست و زكات عقل تحمّل نادانان است. منبع : تصنیف غررالحکم و درر الکلم ص 56 ، ح 527 و کتاب التوحید، ص ۱۲۷

زکات قدرت : امام علی علیه السلام : «زَكاةُ القُدرَةِ الانصافُ» . ترجمه فارسی: زكات قدرت، انصاف است. منبع : تصنیف غررالحکم و درر الکلم ص 342 ، ح 7821

زکات بدن (زکات سلامتی) : حضرت محمد صلی الله علیه و آله  : «لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ زَكَاةٌ وَ زَكَاةُ الْأَبْدَانِ الصِّيَامُ». ترجه فارسی: براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است. منبع : معتبرترین منابع فقه شیعه : کافی(ط-الاسلامیه) ج 4 ، ص 62 ، ح 2 - من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 75 ، ح 1774 علی بن ابیطالب : زکات بدن، جهاد (جهاد اکبر "فعالیت و کسب روزی حلال" و جهاد اصغر "شجاعت و حمایت از مظلوم") و روزه ‌است. منبع : علی بن ابیطالب (الفقیه ۲۰۸۵/۱۸۳/۲)

گفته بودید سرشناسی (حتی در موضوعات) اولویت همه صفحات ویکی گفتا ورد است. معیارهای ویکی‌پدیا سخت‌گیرانه هستند در حال حاضر (احتمالاً تا اسفند 94) نمی‌توانم سرشناسی را به اثبات برسانم اگر معتقدید که منابع ذکرشده کافی نیستند. دیگر ایرادی نمی‌بینم که صفحه را حذف کنید. سپاسگزارم مهتاب آشنا (بحث) ‏۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۲:۰۲ (UTC)پاسخ

با سلام وتشکر از شما. (آن سخن«زکات عقل تحمل نادانان است!» را بسیار دوست می دارم). بله، ویکیپدیا بسیار سخت گیر است که لازمه ی هر دانشنامه ای است. من فقط می توانم برچسب حذف بزنم و حذف کردن صفحه به دست مدیران است(فعلا غیبت مدیران آن قدر طولانی است که فکرکنم تا اسفند هم برخط نشوند!). اینکه من آن برچسب را زدم ، ابداً نشانه ی مثلا مشکل داشتن با گوینده اش (و دیگر خیالاتی که ممکن است به ذهن کاربران تازه کار بیاید) نیست،بلکه فقط و فقط پیروی از سیاست های این مجموعه است. به یاد داشته باشید که ویکیگفت. در سیاست هایش مثل سرشناسی وغیره از همان سیاست های ویکیپدیا پیروی می کند. تنها در یک صورت است که می توان گفتاوردهای افرادی که سرشناسی شان در ویکیپدیا محرز نیست ، در ویکی.گفت. گذاشت. مثلا صفحه « داعش » را بنگرید. گفتاوردها در آن صفحه دو دسته اند : از افرادی که سرشناسی دارند و از افرادی که «در این موضوع، سخنشان میتواند آورده شود»(در پایان گفتاوردها دیده می شود) . شما می توانید تا احراز سرشناسی فرد مورد نظر، گفتاوردهایش را به همین ترتیب بگذارید(در صورتی که مطمئن هستند بعدها سرشناسی اش محرز می شود). --ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۶:۵۸ (UTC)پاسخ

باز شدن حساب در ویکی فا[ویرایش]

درود. جناب سونیا اول اومدم براتون ایمیل ارسال کنم اما گزینه دریافت ایمیل رو فعال نکردید. به نظر میرسه خطاهای زیادی (استفاده از زاپاس، توهین به اقوام مختلف به ویژه اقوام ایرانی و افغانی، الخ) مرتکب شدید. تو ویکی گفتاورد هم مدخل هایی به زبان عربی ایجاد می کنید مثل تبرع اعضا. آیا اگر این کار رو در ویکیفا انجام بدید باعث ایجاد جنگ ویرایشی نمیشه؟ چه کمکی از دست من ساخته است؟ --Doostdar (بحث) ‏۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۸:۵۴ (UTC)پاسخ

همه این ها بخاطر عدم حسن نیت و این پیش فرض که «همه خارجی ها دشمن اند» است. فقط شما نیستید که فارسی حرف می زنید. مردم افغانستان هم هستند(تاجیکها به جدا چون با این الفبا نمی نویسند) و آن ها هم حق استفاده از بنیادهای ویکی را دارند.باید از واژگان آن ها دست کم برای تغییرمسیرها استفاده کرد.(تبرع اعضا یک نمونه اش است). دریافت ایمیل ام فعال است اما نمیدانم چرا کار نمیکند. زاپاسی فقط یک مورد من داشته ام... همه اینها را میخواهم در ویکیفا بحث شود نه اینکه مدیران با یکدیگر توافق کنند و بدون ذکر دلیل موجهی مرا بی پایان ببندند.--ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۲:۰۷ (UTC)پاسخ
ببینید جناب سونیا، به نظر من مردم ایران خیلی هم به خارجی ها احترام میذارن. اینکه شما بروید توی ویکی پدیای فارسی، عربی بنویسید انتظار داشته باشید به عناوینی مثل «تبادل فرهنگی» به شما احترام بذارن، همچین چیزی اتفاق نمیفته بلکه این باعث نزاع بین شما و جامعه ویکی پدیای فارسی میشه. لطفا منطقی تر باشید. من یک مثال زدم که شما عربی نوشتید مثال های دیگری هم هست مثل مدرب، حفظ الصحه در ایران، الخ. این که این لغات، تخصصی هستن بهانه خوبی نیست. کمتر کسی این لغات رو امروزه استفاده میکنه. اگر قصد دارید تخصصی بنویسید ممکنه به جای مربی بنویسید «کوچ» که این کار اصلا درست نیست. کسی نمیتونه یه جای جعبه کمک های اولیه بنویسه «باکس فیرست اید» و اون وقت بگه تخصصی نوشته. تو ویکی پدیا روی انتخاب نام مقاله ها حساسیت زیادی وجود داره و مطمئنا حضور شما با این وضعیت در اونجا باعث ایجاد جنگ ویرایشی خواهد شد. به هیچ وجه بحث تبادل فرهنگی نیست. اینکه یک تاجیک یا افغانی به زبان خودش در ویکی پدیای فارسی ویرایش کنه فرق می کنه با این که یک نفر به عربی در ویکی پدیای فارسی ویرایش کنه. امیدوارم حرف های من شما رو قانع کرده باشه. --Doostdar (بحث) ‏۱ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۸:۵۶ (UTC)پاسخ
هر گونه حمله نژادپرستانه به اقوام در ویکی فا ممنوعه. از نظر من یک حمله به ایرانی ها (که بیشترین قومی هستند که اونجا ویرایش می کنن) برای بسته شدن کافیه. طبق اعتراف شما (که به ایرانی ها یک بار توهین کردید) از نظر من بسته شدن شما به درستی انجام شده. حالا برای باز شدن درخواست بدم؟ --Doostdar (بحث) ‏۱ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۹:۱۱ (UTC)پاسخ
این واژگان باز باید بگویم در لهجه افغان ها رایجه. اگر یه کاربر افغان شهادت داد که به امور بهداشت و درمان تو افغانستان «حفظ الصحه» نمیگن یا نمیگفتن . اون وقت بیا اینا رو بگو. من دیگه هیچ درخواستی ندارم هر کار مدیران کنند سنده و درسته و دمشون گرم. حوصله بحث و اینا ندارم. اگه کاربری هم مشکلی داره میتونی خیلی دوستانه و محترمانه بهش تذکر داد. بحث های اینجا هم مثل فیسبوک ه و اصلا آکادمیک و دانشنامه ای نیست. --ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۱ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۲۱:۴۸ (UTC)پاسخ

قدر دانی[ویرایش]

سپاس دوست من

پیامبر اکرم (ص): خوش اخلاقی در کار باعث موفقیت میشود.

مولا علی (ع): با زیاد شدن عقل ، بردباری زیاد میشود.

در پناه مهر ، سبز و سعادتمند باشید. بدرود مهتاب آشنا (بحث) ‏۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۹:۳۷ (UTC)پاسخ

‌ بسیار ممنونم از شما.--ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۲:۰۷ (UTC)پاسخ

در پاسخ به Doostdar[ویرایش]

پاسخ به اظهارنظر Doostdar عزیز

یکی از شاخه‌های علم جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی نام دارد . در این گرایش ، موضوعی به نام اجتماعی شدن یا جامعه‌پذیری مطرح است که در مورد فرایند یادگیری هنجارها و الگوهای فرهنگی جامعه به‌وسیله افراد آن جامعه حرف میزند. در این میان زبان هم به‌عنوان ابزار ارتباط اجتماعي و فرهنگي موردبحث است.

در مسیر اجتماعی شدن با افزایش آگاهی پس از مدتی، فرد یاد می‌گیرد که هر جامعه‌ای در برخی از حوزه‌ها به اعضای خود اجازه سرک کشی در دیگر فرهنگ‌ها را داده و دخل و تصرف‌های جزئی در آن حوزه‌های ارزشی را مجاز می‌شمارد. اصطلاحاً به این موضوع ، "مبادله فرهنگی" میگویند . دراین‌باره موضوع اصلی ارتقاء هوشِ سرشارِ کلِ اجتماع موردبحث است ، یعنی با مبادله فرهنگی نوعی از پیچیدگی و گستردگی فرهنگی در جامعه ایجاد می‌شود که با نظارت و هدایت می‌تواند به‌مرورزمان باعث ارتقاء فرهنگ و افزایش سطح دانش اجتماع بشود.

تعصب و سخت‌گیری بی‌مورد، دشمن همنوع دوستی و پیشرفت جامعه است (مثلاً الزام به استفاده از فلان واژه). به قول ابوریحان بیرونی : «تعصب چشمه‌ای بینا را نابینا و گوشه‌ای شنوا را ناشنوا می‌کند». به‌عنوان‌نمونه برای شروع گفتگو در ادبیات عامیانه بیشتر مردم از واژه سلام استفاده می‌کنند برخی هم ترجیح می‌دهند که از واژه درود استفاده کنند. مسئله این است که تنها موضوع استفاده از واژه بیگانه مطرح نیست بلکه استدلال‌های معنایی هم در میان است اگر کمی بخواهم شرح دهم باید بگویم که در معنای مستتر ، واژه درود بیشتر مناسب کسانی است که همدیگر را می‌شناسند (دو شخص ارزشمندی و شخصیت همدیگر را تأیید می‌کنند)اما واژه سلام (شاید بهتر باشد که بگویم کلمه سلام) از این حیث هم می‌تواند مناسب آشنا باشد و هم بیگانه و هم دشمن ، به عبارتی در معنای مستتر و عرف اسلامی واژه سلام به‌منظور انتقال احساس (امنیت روانی) به کار گرفته می‌شود. به عبارت ساده‌تر سلام یعنی از من به تو گزندی نخواهد رسید و در سلامت‌خواهی بود (هم جسم و هم روان)دلیلش این است ازلحاظ روانی بیشتر مردم در مراوده باهم آزرده‌خاطر می‌شوند. اما واقعاً این مسائل آن‌قدرها هم ارزش سخت‌گیری ندارند برای همین هم افراد جامعه و هم نظام‌های قانون گذاری حاکم بر اجتماع باید انعطاف و آزادی لازم را ایجاد کرده و همه ما این حق را برای هم قائل باشند تنها در این صورت است که میتوانیم دنیای متمدنانه تر و بهتری بسازیم و ... سپاسگزارم مژگان 74 (بحث) ‏۱ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۰:۵۸ (UTC)پاسخ

هر گونه حمله نژادپرستانه به اقوام در ویکی فا ممنوعه. از نظر من یک حمله به ایرانی ها (که بیشترین قومی هستند که اونجا ویرایش می کنن) برای بسته شدن کافیه. بحث تبادل فرهنگی نیست. --Doostdar (بحث) ‏۱ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۹:۰۹ (UTC)پاسخ

ادامه بحث[ویرایش]

Doostdar عزیز ، حق با شما است اما دوست من ، همه ایرانی ها که فارسی زبان نیستند.اقوام ایرانی بیشماری به زبان ترکی و کردی و لری و بلوچی و عربی و ... سخن می گویند. بیشتر آنها عشق و علاقه خاصی به زبان فارسی دارند وآن را به عنوان زبان رسمی و ملی کشورشان ارج مینهند. از این جهت به نظر میرسد که استفاده از اصطلاحات رایج این زبانها و گویشها بلا مانع باشد مثلاً در بحث مورد مناقشه شما، بعضی وقت ها برای بیان بیان یا اشاره به اصططلاحات میتوان از پرانتز استفاده کرد به عنوان نمونه بعد از امور بهداشت و درمان در پرانتز (حفظ الصحه) آورده شود هرچند که در مورد واژه حفظ الصحه به نظرم حق با شما است بنده تا کنون با این اصطلاح مواجه نشده ام و چندان آن را رایج و مناسب نمیدانم اما به نظرم در چنین مواردی به شرط استفاده از پرانتز بعد از واژه مناسب ، میتوان آن را نادیده گرفته و از آن چشم پوشی کنیم. به عنوان نمونه ممکن است کسی بنویسد به (عنوان مثال در آن مورد خاص میتوان به دیده اغماض به این موضوع نگریست) گاهی (بعضی وقتها) به دلیل پرهیز از تکرار و جنبه ادبی ای که متن مورد نظر دارد از واژه های مترادف استفاده میکنیم که آن هم بدون اشکال (بلا مانع) است.

در کل حق با شما است به اندازه کافی، قانون برای چگونگی استفاده از واژه ها و موارد استثنا استفاده از آنها وضع نشده است و این مهم به کاربران سپرده شده (واگذار شده)است. و میتواند به جنگ ویرایشی بینجامد در متن بنده هم میبیند که به راحتی میتوانیم پرانتزها را حذف کنیم بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. بعضی وقت ها جنبه سلیقه ای (سبک متن: ادبی، باستانی، حقوقی، فقهی و..) پیدا میکند. برای همین پیچیدگی است که تا کنون قانون خاصی برای آنها وضع نشده است. پر گویی (پر حرفی) بنده را ببخشید. این همه پرانتز را بیان کردم که گفته باشم اگر قرار باشد برای هر اصطلاحی یک پرانتز بیاوریم کل متن به هم میریزد. برای همین باید به داشتن انعطاف، اعتقاد بیشتری داشته باشیم. (ویکتور هوگو : دشمنی را به کسانی بسپاریم که نمیتوانند دوست بدارند) پیروز باشید مژگان 74 (بحث) ‏۲ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۵:۰۷ (UTC)پاسخ

مشتکرم مژگان. اما متاسفانه بعضی از کاربران با پیشدواری نادرست به ویرایش های من نگاه می کنند و خیال میکنند چون من عرب زبانم پس بسیار واژگان عربی را می پسندم و در به کارگیری آنها اصرار دارم! در حالی که ، من فقط میخام تغییرمسیرها آن قدر گوناگون باشد که کاربران فارسی زبان در سراسر جهان وقتی جستجو می کنند به صفحه ایجادشده ما برسند. نه اینکه فقط لهجه ایرانی ها و تهرانی ها معیار باشد. --ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۲ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۵:۱۸ (UTC)پاسخ
الان خوشبختانه ویکی‌پدباهای کردی، مازندرانی، گیلکی، آذری، لری، الخ وجود دارن. هر کس میتونه به زبان خودش در این ویکی ها بنویسه. ویکی‌پدیای عربی و مصری هم وجود داره و خیلی از عرب‌های ایران در اونجا ویرایش می کنن و البته مواردی مشاهده شده در اونجا به ایرانی‌ها دشنام دادن. با تمام این اوصاف همه کسانی که حتی زبان مادری شون فارسی نیست (از جمله خود بنده) می تونن به زبان فارسی در ویکی‌پدیای فارسی (یکی از بزرگ‌ترین ویکی‌پدیاها در جهان) ویرایش کنن. جناب سونیا از نظر شما عربی و فارسی یک زبان هست؟ به نظرم شما فارسی رو یک لهجه از عربی می دونید. اگر من به زبان مادریم اینجا ویرایش کنم و بگم دارم به لهجه خودم فارسی می نویسم شما گیج نمیشید؟ --Doostdar (بحث) ‏۲ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۸:۴۷ (UTC)پاسخ
شما کجا شنیدید که من گفتم فارسی عربیه؟!!! این موضوع بحث شما این قدر سخیف است که من حتی نمیخام بهش فکر کنم.--ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۲ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۹:۲۶ (UTC)پاسخ

سپاس از Sonia Sevilla عزیز برای فعالیت و پشتکار ارزشمند شما[ویرایش]

دوست من ، اهمیتی به زبان شما نمی‌دهم و قدردان زحمات شما در ویکی گفتآورد هستم، برای همه‌ی ما عزیز هستید . همان‌طور که دافنه دوموریه نویسنده انگلیسی کتاب ربکا گفته است سعادت چیزی نیست جز کیفیت تفکر . همه ما انسان‌ها از هر قوم و ملیتی که باشیم پیرو تعقل و خرد هستیم این اعتقادات مشترک و ارزش‌های مشابه فکری هستند که ما را کنار هم نگه‌داشته‌اند نه زبان و قومیت ، به تاریخ که نگاه می‌کنیم همه قوم‌های ایرانی در کنار هم و پشتیبان هم بوده و به گردن هم حق ‌و حقوقی دارند همه ما به هم مدیونیم و نان‌ونمک هم را خورده‌ایم از نادر گرفته که پادشاهی کُرد زبان با گویش کرمانجی بود تا دیگر قومیت‌ها که شانه‌به‌شانه هم در صفوف مبارزه با دشمن دلاورانه جنگیده‌اند و برای ارزش‌های مشترکمان جان داده‌اند.

اگر می‌خواهیم که کشوری بزرگ و موفق داشته باشیم باید به همه اقوام ایرانی خاطرنشان کنیم که خود را بزرگ و محترم بشمارند اما به شکوه دیگر اقوام هم اعتراف کنند و یاد بگیرند که عشق و علاقه‌شان را محصور در قومیت نکنند هیچ امیدی به کسی که خود را حقیر بشمارد وجود ندارد . ما اولین ملتی هستیم که حکومت بزرگی را پایه‌ریزی کرده‌ایم و دلیلش موفقیتمان ایجاد اتحادِ فراقومی بر مبنای احترام متقابل، ارزش‌های مشترک فکری و اعتقادی و حمایت از یکدیگر بوده است . همان طور که کورش بزرگ گفته است بهترین ضربه‌ای که به دشمن می‌توانیم وارد کنیم این است که با دوستان خودمان با مدارا و مهربانی رفتار کنیم. چرا که به قول حکیم اُرد بزرگ سر افرازی کشور بزرگ‌ترین خواسته همه ما است. در آخر برای اینکه از خودم سخن نگفته باشم اجازه دهید که بگویم امانوئل کانت گفته است که مرگ تعصب تولد اخلاق است. پس باید مهربانتر باشیم و به خیرخواهی همدیگر اعتماد کنیم راه دیگری برای سر افرازی وجود ندارد. یا حق مژگان 74 (بحث) ‏۲ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۸:۲۰ (UTC)پاسخ

بله. همه کاربران حسن نیت دارند اما متاسفانه مدیران همچین فکر نمی کنند.--ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۲ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۹:۲۷ (UTC)پاسخ

مدیران[ویرایش]

سنیای عزیز شما رنجیده اید برای ایجاد این احساس ناخوشایند به نوبه خودم از شما معذرت میخواهم. برای همین کمی با دلخوری و غضب حرف میزنید راستش زبان مادری من هم فارسی نیست (کردی)اما زبان رسمی نوشتاری من فارسی است ویکی پدیای فارسی پربار است و باید برای خودمان هم که شده تا آنجایی که ممکن است به قوانین آن احترام بگذاریم یکی مثل من به سختی میتوانم از ویکی پدیای کردی استفاده کنم چون که خوب نمیتوانم متون کردی را بخوانم از طرفی به نظرم این دانشنامه ها تنها برای بیان مطالب قومی و تاریخ و فرهنگی آن زبان ها مناسب هستند و معتقدم باید همه ما مردم ایران بیشتر تمرکزمان را روی ویکی پدیای فارسی بگذاریم به همین دلیل میبینید که چون زبان رسمی ملی و مشترک ما است مدیران مسئولیت بزرگ و مهمی بر عهده دارند برای همین به آنها حق بدهید حتی باید به قوانینی که آنها را چندان هم درست نمیدانیم گردن نهیم چرا که قانون توانایی سازندگی دارد (تا زمانی که با قوانین بهتر و کاملتری جایگزین شوند) هم خود ویکی پدیا هم مدیران آن و هم قوانین آن در حال رشد هستند. دلسوزی و محبت افرادی مثل شما باعث میشوند که عجول و بیتابِ بهتر شدن باشند این روحیه قابل تحسین است ولی باید به یاد داشته باشیم که مجموعه های بزرگ دارای رشد و تغییر کندی هستند چون نمیتوانند بیگدار به آب بزنند از طرفی دارای محدودیت های فنی و غیر فنی نیز هستند. سنیا جان ممنونم که اینجا هستید مثل خواهر بهتون پیشنهاد میکنم که کمی تحملتان را بالاتر ببرید و کمی توقعات به حقتان را تعدیل کنید. ان شاءالله خدا به همه ما توفیق کارهای بزرگ بدهد برایتان آرزوی موفقیت و سعادت دارم در پناه حق شاد و پیروز باشید خدانگهدار دوست من مژگان 74 (بحث) ‏۳ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۰۸:۰۷ (UTC)پاسخ

خیلی ممنون. حرفهای شما امیدبخش است.--ސ ޚ ލ ٰ ا (بحث) ‏۳ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۱۲:۲۷ (UTC)پاسخ

کره ویکی[ویرایش]

سونیای عزیز ویکی‌گفتاورد فارسی که قطعا بدون شما هرگز به اینجا نمی‌رسید، به یکی از بزرگترین ویکی‌گفتاوردها تبدیل شده. الان باید ما روی کره (wiki globe) باشیم. ما حتی چند مقاله هم از ترکی بیشتر داریم. اجازه بدهید موضوع رو پیگیری کنم نتیجه رو خبر میدم.--Doostdar (بحث) ‏۳ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۰۹:۵۹ (UTC)پاسخ

موضوع رو تو قهوه‌خانه انگلیسی‌ها مطرح کردم. اونها معتقدن حتما باید به رتبه ۱۰ برسیم تا بالای کره بریم. اما ترکی با رتبه ۱۳ الان بالای کره است. به هر حال تلاش کنید به رتبه ۱۰ برسیم. ممنون. --Doostdar (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۰۴:۲۴ (UTC)پاسخ

صفحه نامزدی برای مدیریت[ویرایش]

درود. من صفحه نظرخواهی مدیریت شما را در اینجا ایجاد کردم. هر چند که قبلا تایید کرده بودید اما خواهشمندم بار دیگر در این صفحه اعلام کنید. ممنونم-- MohandesWiki گفتمان ۱۷ مرداد ۱۳۹۴‏۸ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۲۲:۲۸ (UTC)پاسخ